åsikt

kom just att tänka på en sak.
varför gör alla artister covers på andras artisers låtar? lyssnar på radion nu och alldeles nyss spelades what about now, daugtrys låt ni vet, fast nu var det istället westlife som sjöng. och nu spelas viva la vida av darin, alla vet nog att det är coldplay som sjunger orginalet, men tar med det iallafall.
tro inte nu att jag inte tycker att de gör låtarna bra för det gör de, men jag tycker de kan komma med något eget istället.
tycker det är dåligt att artister ska tjäna massa pengar på andras låtar, och jag är inte så dum att jag inte förstår att artisen får pengar för det men det är ändå så jävla dåligt!
och de flesta håller nog med mig när jag säger(skriver) att orginalet alltid är bäst. stämmer bra när det gäller nästan alla låtar. Milows version av ayo technology, som är en cover är 1000 gånger bättre än orginalet.
men det är nog det ända undantaget skulle jag vilja säga.

nån som håller med mig?


Kommentarer
Postat av: Jonna

matilda, du vet väl att westlife alltid är bäst oavsett om det är en cover eller inte?? ;) men jag håller mig dig, trist med covers hela tiden.

2009-11-12 @ 19:02:46
URL: http://jjoonnaaa.blogg.se/
Postat av: Clara

du, ärligt talat så skulle jag kunna skjuta av huvudet på den där milow!

efter att den har spelats så flitigt på radion så är det skönt att höra orginalet ibland, så det så :)

2009-11-12 @ 19:53:09
URL: http://claramatildamalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0