höst

lustigt nog så längtar jag lite till hösten. innerst inne är jag nog en höstmänniska tror jag. jag älskar hösten!
det finns så mycket snygga kläder och man kan börja använda stora, stickade koftor. och stora mysiga halsdukar.
på kvällarna kan man sitta inne och se på film, med tända ljus när det är mörkt ute. utan att ha dåligt samvete om vädret utanför är för fint, då kan det också regna hur mycket som helst. det gör ingenting alls om det regnar då, det är till och med mysigt. luften ute blir friskare också, inte samma "åskvärme" som det är på sommarn.

men det är fortfarande sommar, en tag till iallafall. det regnar ute och det finns ingenting att göra. tror till och med att det åskar? det var iallafall vad rasmus sa till mig aldelles nyss.
klockan är bara 4, och linnéa kommer nog inte hit än på ett par timmar. så vad fan ska jag hitta på?
jag vill gå ut en stund, men orkar inte bli blöt. fast i och för sig är det rätt mysigt att gå med paraply medan det regnar.
mjaaa blir nog så iallafall tror jag, men går nog bara här omkring då.
jaaa så får det banne mig bli, hörs när jag är hemma igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0